Wengan - Ett annat liv än ditt

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Izabella - 7 oktober 2011 23:00

Ja jag tänkte skriva en lite novell här


Jag sitter och kollar på en svart dataruta, skärmen har för länge sedan slocknat men jag vågar inte röra musen och låta skärmen bli ljus igen. Orden som står på skärmen är hemska vågar inte tänka att någon har settat och skrivit dessa ord till mig. Någon har tagit sig tid att sitta och skriva: Hora, Fitta, Slampa, Flata och massa andra fula ord som jag inte orkar tänka på just nu. Gör för ont ihjärtat och jag kommer bara bli mer rädd för att skärmen ska börja lysa igen och de fula orden ska bli synliga igen för mina ögon. Känns faktiskt lite skönt att skärmen är av och jag inte kan sitta och läsa de fula orden hela tiden. 

Men hur ska jag göra för att kunna fortsätta chatta med Johanna nu. Hon börjar nog undra vad som har hänt är 25 minuter sedan jag svarade henne senast. Hon kanske kommer skicka ett sms snart och då kan jag berätta vad som har hänt och varför jag inte svarat henne på chatten på facebook. Jag vet att hon skulle förstå mig eftersom hon själv har blivit utsatt för de fega jävlarna som skriver elaka saker på nätet. Men precis som mig vågade hon inte göra något. De är snart ett år sedan de första elaka sakerna kom till mig för första gången. Först var de som lite på skoj men sen blev de värre orden förblev långa hotbrev och t.o.m ibland ett litet dödshot. 

Men kanske borde göra något jag och Johanna tillsammans för då har vi varandra hela tiden. Kanske borde ringa Johanna och be henne komma ner så vi kan snacka lite även fast jag vet att hon aldrig kommer gå med på att anmälla idioterna som har förstrört hennes liv för alltid.

Mycket riktigt ett sms kommer från Johanna:

- Alexsandra VAD GÖR DU?????

jag svarar snabbt

- Kom ner så berättar jag. Orkar inte ta de över sms

-Okej kommer 1min, kommer de tillbaka frrån Johanna lika snabb som jag svarade

En minut senare ringer Johanna på min dörr och gråtades öppnar jag dörren och ger Johanna min mobil där de fula orden har fortsatt komma sen går jag och rör musen så att Johanna kan se vad som står på min skärm. Hon kastar sig över miig och vi sitter säkert en halvtimme och gråter innan Johanna tillslut säger:

- Alexsandra jag vet hur de känns men låt inte de förstöra ditt liv, skit idem. Jag lovar de blir inte bättre om du går och tänker på de hela tiden


1-2

Av Izabella - 7 oktober 2011 22:56

Jao idag van vi (eller kanske de svenska killarna i svenska herrlandslaget) mot Finland i fotboll

Och slut reslutatet blev 1 till Finland och 2 till Sverige

                


Jag tycker persoligen att Sverige spelade som en påse nötter större delen av matchen.  

Har ni en annan uppfattning om Sveriges insats idag så varsågod har inte imot de vi är ju alla unika och har olika uppfattningar om olika saker. Som tur är


Men helt dåliga va inte Sverige de kan jag hålla med om. Vi gjorde en hel del bra saker, som 2 mål.   Och även andra saker helt klart. Men lite spel som påse nötter var de ju faktist  


Men nu ska jag se till de spelarna som jag tyckte gjorde lite bättre av sig än de andra spelarna:

Andreas Isaksson (Vad hade Finland kunna gjort målmestigt utan dig?)

Mikael Lustig (Inte bara för att du är sjukt snygg utan oxå för att jag tyckte de gjorde bra ifrån dig med att vara nästa överallt när Finland gick till anfall, gång på gång nickade du bort den eller skött iväg den lång. Och de var ju faktist även du som kämpade så att 0-2 målet kunnde komma)

Martin Olsson (Du kämpade hela tiden och din kant va faktist faligast ikväll och du gjorde även 0-2 målet)

Sebastian Larsson (Som gjorde 0-1 målet)

Kim Källström (Som som vanligt gör de man ska på en fotbollsmatch)

Johan Elmander (Som fortsätter jobba efter boll och inte ger upp hur jobbigt de än är att få bollen)


Ja men de var nog dem jag hade tänkt hylla

Och samma här har ni någon annan uppfattning om de enskilda spelarna och deras insatser. Så varsågod. Har inget att säga om de


  

Presentation


Mitt namn är Izabella jag är 19 år och här bloggar jag om nästan allt möjligt har inget speciellt jag bloggar om

Fråga mig

12 besvarade frågor

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Flera gånger om dan
 En gång om dan
 Typ varannan dag
 4-5 gånger i veckan
 En gång i veckan
 En gång varannan månad
 Typ bara en gång i månaden
 Bara just för jag jag har tråkigt
 Sällan din blogg sugger ju
 De här är första gången

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag föddes för....


Ovido - Quiz & Flashcards